Er "Nr. 24"-minnemedaljen virkelig gratis?
Ja, i en periode gir vi sammen med Det Norske Myntverket bort minnemedaljen gratis, og inviterer hele nasjonen til å hedre Norges viktigste krigshelt, Gunnar Sønsteby. Du betaler kun frakt på 49 kroner.
Hvorfor er Gunnar Sønsteby-minnemedaljen gratis?
Gunnar "Kjakan" Sønsteby var en av Norges viktigste motstandshelter under andre verdenskrig. Hans heroiske innsats og utrettelige kamp mot nazistenes okkupasjon bidro til å sikre vår frihet og demokrati. Likevel er det mange som ikke kjenner til det fulle omfanget av hans modige handlinger. Sønsteby viet sitt liv til kampen for et fritt Norge, og han fortjener å bli husket for sin modige innsats. For å sikre at hans historie blir videreført til kommende generasjoner, gir vi bort denne minnemedaljen helt gratis. Dette er vår måte å spre kunnskap og respekt for Sønsteby, og sørge for at hans innsats aldri blir glemt.
Hvem kan bestille medaljen?
Medaljen tilbys privatperson over 18 år, med leveringsadresse i Norge. Det er begrenset opplag, og kun én medalje per husstand.
Det er ikke første gang Samlerhuset gir bort objekter gratis?
Det stemmer, dette er ikke første gang. Samlerhuset var blant annet aktive i forbindelse med grunnlovsjubileet i 2014 hvor vi gav bort grunnlovsmedaljen. Fra tid til annen gir vi bort gaver og gjør tiltak for å formidle og dokumentere historie. Du husker kanskje initiativet Samlerhuset tok til etableringen av Krigsseilerregisteret i 2014, og som nå forvaltes av Stiftelsen Arkivet i Kristiansand? Eller husker du kanskje da Samlerhuset sammen med Norges Hjemmefrontmuseum stod for avdukingen av de nye kongeportrettene på Akershus Festning i 2015? Vi samarbeidet også med Oslo kommune i 2013 om oppføringen av et monument til ære for motstandsgruppa Pelle-gruppa på Aker brygge i Oslo, og de seneste årene har vi bistått jakten på Slaget i Hafrsfjord, hvor det Norge vi kjenner i dag ble formet. Dette er blant en lang rekke initiativ og gaver vi har gitt tilbake til samfunnet i vårt utstrakte arbeid med å formidle og dokumentere historie, ved siden av den forretningen vi til daglig bedriver.
Hvorfor kan man bare bestille en "Nr. 24"-minnemedalje per person?
Vi vil forsikre oss om at så mange som mulig skal kunne få mulighet til å sikre seg en minnemedalje. Derfor er det satt en begrensning på kun én medalje per husstand.
Hvor stor er "Nr. 24"-minnemedaljen?
Minnemedaljen måler hele 30 mm i diameter og veier 28 gram.
Innleder "Nr. 24"-minnemedaljen et abonnement eller samling?
Nei, minnemedaljen for NR. 24, Gunnar Sønsteby, innleder ingen abonnement eller samling, men vi gir deg gjerne tilbud på andre samleobjekter dersom du finner glede ved samling og historie.
Hva slags betalingsmetoder aksepterer Samlerhuset?
Bestiller du via telefon eller bestillingssiden på internett vil du få faktura sammen med medaljen, med 14 dagers betalingsfrist. Du betaler altså ingenting når du bestiller, men får minnemedaljen hjem til deg, slik at du kan ta den i nærmere øyesyn og bestemme deg for om du vil beholde den. Har du spørsmål vedrørende betaling kan du kontakte oss på tlf 02550 / 66811500 eller sende en e-post til kundeservice@samlerhuset.no.
Når får jeg min "Nr. 24"-minnemedalje levert?
Vi bestreber å levere minnemedaljen til deg innen 7 dager. Ved stor pågang kan leveringstiden bli lenger, og da vil vi informere deg. Vi lover at vi vil jobbe på spreng for å ekspedere alle bestillinger og henvendelser så raskt vi kan.
Hvordan kan jeg sende samleobjektet i retur?
Når du er fornøyd, er vi fornøyde. Vi har derfor alltid 30 dager åpent kjøp og returrett hos Samlerhuset, fra dagen du mottar ditt samleobjekt. Du må selv betale fraktomkostningene for returen. Skulle du ønske å returnere et samleobjekt, anbefaler vi at du returnerer det som en Norgespakke via Posten slik at du får en kvittering på din retur.
Vår returadresse:
Samlerhuset Norge AS
Postboks 523
1411 Kolbotn
Hva er "Nr. 24"-minnemedalje og andre samleobjekter verdt?
Samlerhuset selger samleobjekter til samlere som er opptatt av gleden ved å samle. Vi garanterer ingen verdiøkning/avkastning på samleobjektene vi tilbyr og kan heller ikke garantere at objektene holder seg i verdi, eller kan selges videre på annenhåndsmarkedet for den prisen den ble kjøpt for. Tidligere verdistigning er aldri noen garanti for fremtidig verdistigning. Du kan lese mer om pris og verdi på https://www.samlerhuset.no/om-pris-og-verdi/
Har Samlerhuset en fysisk butikk jeg kan besøke?
Nei, dessverre har Samlerhuset ikke noen butikk som du fysisk kan besøke, men vi har en flott nettbutikk – den er alltid tilgjengelig for deg! Gå inn på www.samlerhuset.no
Alle kjøp fra Samlerhuset er regulert av Angrerettloven, og utover dette Forbrukerkjøpsloven. For å handle via vår nettside må du ha fylt 18 år og ha leveringsadresse i Norge.
Kontaktinformasjon: Samlerhuset Norge AS, Postboks 523, 1411 Kolbotn. Telefon kundeservice: 66 81 15 00/0 25 50. Epost: kundeservice@samlerhuset.no
Betaling
Du betaler ingenting ved bestilling. Faktura følger med forsendelsen og du har 14 dager betalingsfrist. Ved betalingspåminnelse tilkommer et gebyr på 70 kroner.
Retur
Du har alltid 30 dager fritt gjennomsyn på våre samleobjekter. Ønsker du å returnere, må du selv betale kostnaden for returen. Unntak gjelder for salg via telefon, der vi dekker returkostnaden. Vi anbefaler at du kontakter kundeservice før retur, og at du returnerer verdifulle samleobjekter som Norgespakke, slik at du får kvittering for returen. For portosatser, se www.posten.no. Har du allerede betalt for samleobjektet, vil kjøpesummen settes på din konto hos Samlerhuset innen 14 dager. Om ønskelig, kan du kontakte kundeservice per epost: kundeservice@samlerhuset.no og oppgi ditt kontonummer og fulle navn, telefonnummer og adresse for tilbakebetaling.
Angrerett
Du har alltid 30 dager fritt gjennomsyn på våre samleobjekter. Angrerettskjema følger med ordrebekreftelsen. Du kan benytte angreretten på brukt vare mot en verdireduksjon, innen angrefristen. Du har også rett til å heve kjøpet dersom leveringen er vesentlig forsinket. Etter skjønnsmessig vurdering vil du da få refundert hele beløpet. ved spørsmål vedrørende angrerett og retur, kontakt kundeservice.
Kontaktinformasjon: Samlerhuset Norge AS, Postboks 523, 1411 Kolbotn. Telefon kundeservice: 66 81 15 00/0 25 50. Epost: kundeservice@samlerhuset.no
Reklamasjon
Har du mottatt feil samleobjekt i forhold til din bestilling eller har du mottatt et samleobjekt med mangler, ønsker vi at du kontakter vår kundeservice innen 14 dager slik at vi raskest mulig får rettet feilen. Dersom samleobjektet må sendes tilbake til Samlerhuset vil vi sende deg en ferdig frankert returlapp som dekker fraktkostnaden. Du plikter å undersøke samleobjektet så snart du har mottatt det, og reklamasjon må skje innen rimelig tid, senest 3 måneder etter at du har oppdaget feil eller mangler. Siste frist for reklamasjon er 2 år etter at du har mottatt samleobjektet. Vi følger norsk forbrukerkjøpslov ved behandling av reklamasjoner. Ved en eventuell tvist følger vi Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.
Levering
Vi etterstreber å levere samleobjektene du har bestilt direkte hjem til deg, med mindre du selv har valgt en annen leveringsmåte. I noen tilfeller må likevel samleobjekter av en viss størrelse eller verdi hentes på postkontoret. Vi etterstreber å levere "Nr. 24"-minnemedaljen til deg innen kort tid. Vanligvis er leveringstiden 5-10 dager.
Pris
Alle våre salgspriser oppgis inkludert merverdiavgift. Samlerobjektets fulle pris skal være oppgitt i salgs- og leveringsbetingelsene for bestillingen. Normale prisjusteringer kan forekomme. Ved prisjustering i løpende abonnement vil vi eventuelt sende ut varsel i forkant av eventuelle justeringer.
Fraktkostnad
Frakt for "Nr. 24"-minnemedaljen er 49 kroner. Dersom du har bestilt mer enn ett samleobjekt, og får levert disse i ulike leveranser, blir du bare belastet for fraktkostnaden én gang.
Kredittsjekk
Vi forbeholder oss retten til å utføre en kredittsjekk av nye kunder. Denne kredittsjekken utføres av Bisnode. Kunder som blir kredittsjekket vil få tilsendt et gjenpartsbrev fra Bisnode. Resultatet av en kredittsjekk blir brukt for å bestemme om en bestilling skal godkjennes eller ikke. Vi lagrer ingen data knyttet til online kredittsjekk, eller resultatet av den.
Ikke fullførte ordre
Dersom du har lagt "Nr. 24"-minnemedaljen eller andre samleobjekter i handlekurven og ordren har blitt avbrutt, vil vi sende deg en epost som påminnelse. I eposten vil det være en lenke som fører deg tilbake til handlekurven, og du kan enkelt fullføre bestillingen. Dette gjør vi som en service til deg, for å gjøre kjøpsopplevelsen så enkel som mulig. Vi tar forbehold om at samleobjektene du har valgt i mellomtiden kan ha blitt utsolgt.
Hvis du trenger hjelp eller har andre spørsmål:
Telefon: 0 25 50/66 81 15 00
Hverdager kl. 9-17
E-post: kundeservice@samlerhuset.no
Henvendelser per epost besvares vanligvis innen 24 timer (på virkedager). Ved stor pågang, kan det ta inntil en uke før du får svar fra oss.
Postadresse:
Samlerhuset Norge AS
Postboks 523
1411 Kolbotn
Besøksadresse:
Rosenholmveien 25
1414 Trollåsen
Personvernerklæring
Det er viktig for oss at kunder som kjøper sine samleobjekter hos oss skal føle seg trygge på at personvernet deres ivaretas på en sikker og forsvarlig måte i henhold til personvernlovgivningen og annet gjeldende lovverk i Norge. Nedenfor følger en nærmere beskrivelse av hvordan dette håndteres av Samlerhuset Norge AS som behandlingsansvarlig.
Hvilke rettslig grunnlag har vi for å behandle personopplysningene
Det rettslige grunnlaget som vi bruker for å behandle personopplysninger om deg vil kunne være basert på:
Hvilke personopplysninger samler vi inn, bruker og lagrer, og våre formål
Samlerhuset Norge AS er ansvarlig for behandlingen av alle de opplysninger vi har som kan knyttes til deg som person.
Når du oppretter et kundeforhold med Samlerhuset og handler hos oss, ber vi deg oppgi informasjon om fullt navn, adresse, epost og telefonnummer. Vi lagrer personopplysningene du gir oss for å kunne administrere kundeforholdet ditt, som å håndtere ordre, leveringer, betalinger og spørsmål tilknyttet dette, samt for å kunne sende deg relevant informasjon og tilbud.
Ved bestilling på nett lagrer Samlerhuset Norge AS informasjon i forbindelse med bestillinger du gjør, så som teknisk informasjon som type PC/mobil, operativsystem, nettleser og IP-adresse. Dette gjør vi for kunne gi deg en best mulig brukeropplevelse.
Når du handler hos oss oppstår det transaksjoner så som ordre, leveranser og faktura. Dette er regnskapsrelatert informasjon som vi er pålagt å lagre. Informasjonen er også viktig for at vi skal kunne hjelpe deg ved eventuelt senere henvendelser til vårt kundesenter.
Dersom du kontakter vårt kundesenter så vil vi lagre informasjon om disse dialogene. Dette gjør vi for å kunne finne tilbake til tidligere kommunikasjon ved senere henvendelser.
Vi samler også inn opplysninger fra andre, via offentlige kilder (adresseinformasjon, grunnkrets, telefonnummer, mobilnummer, alder, fødselsdato, reservasjonskoder) og har rutiner for oppdatering av adresse- og kundeinformasjon.
Du kan se hvilke personopplysninger vi har registrert om deg via Min side eller ved å kontakte vårt kundesenter.
Ved deltakelse i konkurranser så behandler vi navn og e-postadresse på konkurransedeltakere.
Hvem overfører vi personopplysninger til
Vi deler kun relevante personopplysninger til våre etablerte tjenesteleverandører og samarbeidspartnere i den utstrekning det er nødvendig for å yte tjenester, levere varer eller kommunisere med deg. Dette er leverandører og partnere som bistår i distribusjon av varer, trykt informasjon, markedsføring, kundekommunikasjon som kundeservice og telefonsalg, kreditthåndtering og oppdatering av kundeopplysninger.
Vår overføring av personopplysninger er underlagt databehandleravtaler som sikrer at også våre leverandører og partnere opptrer i samsvar med gjeldende lover og regelverk.
Markedsføring og profilering
Vi samarbeider med digitale annonsenettverk, slik som Meta og Google, for å kunne gi deg mest mulig relevante tilbud når du er på disse plattformene. Markedsføring gjennom disse type plattformer innebærer profilering og segmentering. Segmentering betyr at annonsering blir rettet mot grupper basert på felles kjennetegn som kjønn, alder, bosted, kjøpshistorikk og lignende. Profilering betyr at du blir vist annonser basert på informasjon om hva du har vist interesse for tidligere. Vi måler også effekten av vår annonsering på Google. Nedenfor følger informasjon om hvordan vi driver markedsføring ved hjelp av tredjepartsplattformer.
Markedsføring og profilering med informasjon samlet inn av tredjeparter:
Ulike nettsteder og digitale plattformer samler informasjon om deg gjennom det du viser interesse for når du bruker deres plattformer. I tillegg bidrar Samlerhuset med å samle inn informasjon til tredjeparter om hva du er interessert i når du er på våre nettsider. Dette skjer hvis du har samtykket til tredjeparts-cookies når du har gått inn på våre nettsider. Da blir informasjon om hva du har søkt og klikket på sendt til tredjeparter. I tillegg vil Facebook fange opp at du er interessert i Samlerhuset hvis du ser på innhold vi har lagt ut på plattformene. Når vi annonserer på digitale plattformer vil du se annonser om det plattformene tror du er interessert i, basert på den informasjonen som er samlet om deg. Dette er i tråd med vanlig praksis for netthandelsvirksomheter.
Behandlingsgrunnlag, lagring og sletting:
For innsamling av data gjennom cookies er behandlingsgrunnlaget samtykket som er gitt på våre nettsider. I tillegg har du samtykket til at digitale plattformer, som Facebook og Google, kan samle inn, analysere og bruke personopplysningene dine gjennom innstillingene dine på plattformene. Samlerhuset lagrer ikke disse personopplysningene.
Markedsføring og profilering med kundeinformasjon vi har delt med tredjeparter:
Noen ganger vil vi benytte oss av kundematch når vi annonserer på tredjepartsplattformer for å gi deg best mulig informasjon og tilbud. Ved hjelp av kontaktinformasjon du har gitt til oss kan tredjeparter som f.eks. Google, Schibsted og Meta matche deg med informasjon du har gitt til dem. Når koblingen er gjort, vil du kunne motta budskap og informasjon som vi antar er av interesse. E-post og telefonnummer er de vanligste kontaktopplysningene som brukes i matchingen, men navn, by, postkode, fylke, land, alder, mobile advertiser ID, mobilenhets-ID og uid (app id) er også mulig.
Vi oversender kontaktopplysningene kryptert til tredjeparten, som automatisk kan få en match hvis du er registrert bruker der med samme kontaktinformasjon. Etter denne matchingen slettes opplysningene. Dette er i tråd med vanlig praksis for netthandelsvirksomheter, og den informasjon vi deler om deg skal ikke bli brukt videre av tredjeparten til andre formål.
For tiden benytter vi oss av kundematch på følgende plattformer:
Behandlingsgrunnlag, lagring og sletting:
Vi mener vi har en berettiget interesse i å drive markedsføring ved hjelp av kundematch, og at vår interesse overstiger de eventuelle ulemper behandlingen medfører for våre kunder. Opplysninger om kundematch lagres ikke, men slettes umiddelbart etter at matchen er gjort og senest innen 7 dager.
Hvor lenge lagrer vi personopplysningene
Vi tar vare på kundeinformasjon og kjøpshistorikk så lenge kundeforholdet består.
Etter regnskaps- og bokføringsreglene så er vi forpliktet til å ta vare på informasjon om kjøp i minst fem år. Deretter slettes opplysninger om tidligere kunder gjennom anonymisering når det er gått fem år siden siste kjøp.
Vi tar vare på kundeopplysninger i 10 år fra siste kjøp i de sakene der kundene har opparbeidet seg betydelige samlinger vurdert ut fra samlet kjøpesum, antall objekter eller type objekter. Grunnen til dette er for å kunne hjelpe kundene eller deres arvinger med informasjon om hva som har blitt kjøpt. Vi trenger også disse dataene for å kunne utarbeide tilbud på tilbakekjøp om kunden/arvinger ber om dette. Vi har ingen butikklokaler og er derfor avhengig av datasystemene våre i saksbehandlingen. I noen tilfeller kan også kunder ønske å gjenåpne abonnement som er satt på pause, og vi trenger da også å ta vare på informasjon om tidligere leveranser.
Sikkerhet
Alle personopplysninger blir lagret i et sikkert driftsmiljø.
Vårt nettsted benytter SSL-sertifikat (for HTTPS) krypteringsteknologi. Dette sertifikatet sikrer blant annet kommunikasjonen mellom nettstedet og besøkende slik at ingen skal kunne lese eller endre på informasjon som utveksles. Den krypterer all din personlige informasjon slik at det ikke kan leses som informasjon over internett.
Betaling med bankkort
Når du handler hos oss, velger du selv om du vil ha faktura med forsendelsen eller om du vil betale med VIPPS over internett. Ved betaling med VIPPS fra våre internettsider vil du bli dirigert til vår samarbeidspartner VIPPS. Det foretas en reservasjon på bestillingstidspunktet, men kortet du har valgt å belaste i VIPPS belastes først når de bestilte varene sendes ut fra oss.
Kredittsjekk
Vi forbeholder oss retten til å utføre en kredittsjekk av nye kunder som bestiller via samlerhuset.no eller våre kampanjesider. Kunder som kredittsjekkes vil få tilsendt et gjenpartsbrev fra vår samarbeidspartner. Resultatet av kredittsjekken blir brukt for å bestemme om en bestilling skal godkjennes eller ikke. Samlerhuset lagrer ingen data knyttet til online kredittsjekk, eller resultatet av den.
Alle kunder har en intern kredittgrense som fastsettes etter en algoritme utfra betalingshistorikk siste 12 måneder. Bestiller kunden et produkt som overstiger kredittgrensen gjøres det en vurdering av kredittansvarlig om bestillingen skal slippes igjennom i systemet i hvert enkelt tilfelle. Behandlingen er delvis automatisert, men gjennomgås alltid av en saksbehandler før en beslutning tas.
Markedsføring
Markedsføring og samtykke
For å lagre informasjon om dine interesseområder, foretrukne kommunikasjonskanaler og påmelding til nyhetsbrev, trenger vi samtykke fra deg som kunde. Vi innhenter samtykke via våre nettsider, svarkuponger, telefon og brev. Vi bekrefter alle mottatte samtykker og hva det innebærer skriftlig innen kort tid fra samtykket ble mottatt. Det er frivillig å gi samtykke og du kan når som helst trekke det tilbake ved å henvende deg til vår kundeservice på telefon 66 81 15 00 eller epost kundeservice@samlerhuset.no, på min-side eller ved å bruke lenken for avmelding nederst i våre elektroniske nyhetsbrev.
I vårt kunderegister defineres en kunde med et aktivt eller passivt kundeforhold, og vår kundekommunikasjon håndteres med utgangspunkt i dette. Med aktivt kundeforhold menes at en kunde har foretatt minst ett kjøp siste 48 måneder, mottatt leveranser i en samling siste 12 måneder eller fortsatt venter på leveranser i en samling/abonnement med lengre leveringsintervall (for eksempel Års-sett, OL-Program, sjelden annenhåndsmarkedsobjekter mm). Har du gitt oss ditt samtykke, eller har du aktivt kundeforhold med oss, antar vi at du er interessert i å motta informasjon og tilbud fra oss som nyhetsbrev, spesielle tilbud og servicepost. For å handle fra våre nettsider må du registrere epostadressen din, slik at vi kan sende deg ordrebekreftelse og holde deg oppdatert om bestillingen din. Ved ufullstendig bestillingsprosess på nett så sender vi ut en service e-post med lenke til handlekurven til aktive kunder eller kunder som tidligere har gitt sitt samtykke til å motta markedsføring på e-post.
Reservasjon mot markedsføring
Som kunde har du anledning til å reservere deg mot adresserte tilbud, telefonsalg og markedsføring i digitale kanaler. Ved markedsføring mot kunder med aktive kundeforhold og/eller som har gitt oss samtykke, vil adresserte tilbud ikke vaskes mot det sentrale reservasjonsregisteret, men kun mot vårt eget reservasjonsregister. Ved markedsføring mot kunder med et passivt kundeforhold eller leie av eksterne adresseregistre vil adresselisten vaskes mot det sentrale reservasjonsregisteret. Vi har per i dag delvis manuelle løsninger mot reservasjon for å motta tilbud og nyhetsbrev, men behandler alle reservasjoner fortløpende.
Kunder i et aktivt kundeforhold er unntatt bestemmelsene om vasking mot det sentrale reservasjonsregisteret i Brønnøysund. For kunder med et passivt kundeforhold, har vi etablert en overvåkningsløsning med løpende oppdatering av adresseinformasjon og reservasjoner.
Konkurranser
Samlerhuset Norge AS behandler personopplysninger om konkurransedeltakere så lenge det er nødvendig, fram til konkurransen er avsluttet.
Rettigheter til innsyn, retting, sletting, begrensning i behandlingen, dataportabilitet
Personopplysningsloven gir deg rett til å stille oss spørsmål om hva slags informasjon vi har lagret om deg, kilden til denne informasjonen, og hvordan denne informasjonen har blitt benyttet. Du har rett til å få en kopi av informasjonen vi har lagret om deg og be om at opplysningene vi har skal slettes, rettes eller at behandlingen skal begrenses som for eksempel at utvelgelsen av tilbud ikke tilpasses tidligere kjøp. I tillegg har du rett til å be om å få dine data overført til en annen juridisk enhet (dataportabilitet).
Du har rett til å protestere mot behandling som bygger på våre berettigede interesser. Dersom du protesterer på behandlingen, må vi vurdere om det likevel foreligger tvingende berettigede grunner for behandlingen som har større vekt enn begrunnelsen for din protest.
Enhver slik anmodning må være skriftlig og rettes til adressen nedenfor. Av hensyn til personvern vil vi kunne be om legitimasjon eller foreta en annen form for autentisering før spesifikke personopplysninger oppgis eller oversendes.
Hvis du ønsker å oppdatere informasjonen din, ber vi deg vennligst rette en skriftlig anmodning til:
Personvernombud
Samlerhuset Norge AS
Postboks 523
1411 KOLBOTN
Eller personvern@samlerhuset.no
Eventuelle klager på Samlerhuset Norge AS’ behandling av personopplysninger kan rettes til Datatilsynet, Postboks 8177 Dep., 0034 OSLO eller epost: postkasse@datatilsynet.no.
Oppdatert 07.08.2024
En epost er på vei til deg! Den inneholder en link som du må klikke på. Da blir du automatisk logget inn på Samlerhuset sine nettsider.
Dessverre kunne vi ikke sende deg linken. Vær vennlig og tilbakestille passordet ved å klikke på Tilbakestill passord option
Fyll ut e-mailadresse i skjema.