Skal du returnere en vare, gjør følgende;
Retur av varer – 30 dager åpent kjøp
Du har alltid 30 dager åpent kjøp hos oss. Du får dermed samleobjektene du bestiller fra oss hjem til fritt gjennomsyn. Slik kan du ta objektene nærmere i øyesyn og studere de i detalj før du i fred og ro bestemmer deg for om du vil beholde de i din samling.
Dersom du ønsker å sende noe i retur, anbefaler vi at du kontakter kundeservice for hjelp. Vi anbefaler spesielt at retur av verdifulle samleobjekter sendes som Norgespakke, slik at du får kvittering, sporing og forsikring på returen din. For portosatser, se Priser for frimerke, frakt og andre tjenester 2023 (posten.no)
Du må sende alt i retur
Sammen med objektene du handler av oss følger alltid ekthetssertifikat. I tillegg får du gjerne historisk dokumentasjon tilhørende det aktuelle objektet, samt skrin, mapper og annet tilbehør. Alt dette samlet er produktet du kjøper hos oss, det er fordelene man får som samler hos Samlerhuset.
Dersom du bestemmer deg for å returnere varen til oss, må du derfor naturligvis returnere hele forsendelsen. Hvis ikke alt returneres, kan vi dessverre ikke ta varen i retur, rett og slett fordi vi bare har fått den delvis tilbake.
Velger du å returnere en vare du har bestilt, må du selv dekke returportoen. Unntak gjelder dersom du har bestilt via telefonsalg, da dekker vi returkostnaden.
Pakk varene godt inn, godt bevart mot skader.
Returer sendes:
Samlerhuset Norge AS
Postboks 523
1411 Kolbotn
Angrerett
Når du bestiller en vare fra oss, får du tilsendt angrerettskjema. Dette sendes normalt sett på e-post. Du har lovpålagt rett til å angre et kjøp i 14 dager. Hos Samlerhuset tilbyr vi imidlertid utvidet returrett i 30 dager. Dersom varen imidlertid er brukt, kan du benytte angreretten innen 14 dager, mot en verdireduksjon.
Dersom leveringen fra oss skulle være vesentlig forsinket, har du rett til å heve kjøpet. Etter skjønnsmessig vurdering vil du da få refundert hele beløpet i løpet av 14 dager.
Ønsker du å ta i bruk angreretten må bestilt vare sendes i retur innen 14 dager etter mottatt melding om bruk av angreretten er gitt oss.
Reklamasjon
Har du mottatt feil samleobjekt i forhold til din bestilling eller har du mottatt et samleobjekt med mangler eller skader, ber vi deg kontakte kundeservice innen 14 dager slik at vi kan rette feilen. Dersom samleobjektet må sendes tilbake til Samlerhuset, vil vi sende deg en ferdig frankert returlapp som dekker fraktkostnaden.
Du plikter å undersøke samleobjektet så snart du har mottatt det, og reklamasjon må skje innen rimelig tid, senest 3 måneder etter at du har oppdaget feil eller mangler. Siste frist for reklamasjon er 2 år etter at du har mottatt samleobjektet. Tilbakebetaling ved reklamasjon skjer innen 14 dager etter mottatt retur. Vi følger norsk forbrukerkjøpslov ved behandling av reklamasjoner. Ved en eventuell tvist følger vi Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.
Har du spørsmål vedrørende angrerett og retur? Vær velkommen til å ta kontakt med kundeservice eller se fremgangsmåte her
Du når kundeservice på telefon 66 81 15 00/0 25 50, eller e-post: kundeservice@samlerhuset.no